Retourneren

Ben je niet tevreden met jouw aankoop? In de meeste gevallen kun je het binnen 14 dagen gratis aan ons retour sturen. Hieronder lees je aan welke voorwaarden jouw retour aanvraag moet voldoen. Er zijn een aantal producten die niet geretourneerd kan worden.

  1. Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken. Voorbeelden hiervan zijn oordopjes, hoofdtelefoons, smartwatches, horloges, scheermesjes, stijltangen, tondeuses, koffiezetapparaten en tosti-ijzers.
  2. Maatwerkproducten. Producten die speciaal voor u zijn aangevraagd of gemaakt. Een voorbeeld hiervan is een Apple MacBook met een toetsenborduitvoering die niet standaard wordt geleverd door Apple.
  3. Producten die eenmalig te gebruiken zijn en waarvan de verzegeling is verbroken. Een voorbeeld hiervan is een screenprotector.
  4. Bestel je de producten zakelijk? Dan vervalt het recht op zichttermijn. Dit is een recht voor consumenten. Je kan de producten dan dus niet retourneren. Dit geldt natuurlijk niet als je jouw bestelling alleen op je werk laat bezorgen, maar enkel wanneer er een bedrijfsnaam bij het factuuradres is ingevuld.

Wanneer jouw aanvraag voldoet aan de voorwaarden, ontvang je binnen 24 uur via een e-mail het retourlabel waarmee je het pakket gratis retourneert. Na ontvangst en controle boeken wij het retourbedrag binnen 7 dagen terug.

Wil je jouw bestelling retourneren? Dit regel je eenvoudig zelf via onze retourportal.

Terugbetaling van geretourneerde producten

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product.

Onze retourzendingen worden gecontroleerd door een externe en onafhankelijke partij. Deze partij beoordeelt je retourzending op volledigheid van de verpakking, aanwezigheid van accessoires etc. Daarnaast wordt de werking van het artikel gecontroleerd, wordt er nagekeken of het artikel niet in gebruik genomen is en of de serienummers overeenkomen met het artikel dat geleverd is. Dit resulteert in een bepaalde grading.

Een C grading wordt toegekend aan beschadigde producten. Denk hierbij aan krassen, deuken en/of missende onderdelen of accessoires. Het product kan alleen nog met een fikse korting opnieuw worden verkocht of moet worden weggegooid. Het product is duidelijk niet enkel bekeken, en door het gebruik ervan tijdens de zichtperiode is er een beschadiging aan ontstaan.

Enkel bij een C grading betalen wij 75% van het aankoopbedrag terug. Bij een A of B grading betalen wij gewoon 100% van jouw aankoopbedrag terug.

Een open en/of beschadigde doos is geen C grading, maar een B grading en hierbij krijg jij dus gewoon 100% terug.

Een A grading betekent dat de verpakking ongeopend is, dit is noodzakelijk indien je een hygiëne product wilt retourneren. Hygiëne producten met een B grading kunnen helaas niet geaccepteerd worden, uit gezondheidsoverwegingen.

Alle geretourneerd producten worden bij binnenkomst gecontroleerd en gefotografeerd. Indien gewenst overleggen wij de foto’s, die de toegekende grading waarde ondersteunen.

Ben je nog niet zeker of je jouw product wilt behouden bij ontvangst? Behandel het dan netjes en houd hem compleet. Dan heb je alle vrijheid om zonder kosten te kijken of jouw aankoop bij je past 😊

Defect bij ontvangst?

Heb je een defect product ontvangen? Dat is natuurlijk erg vervelend! Als je het defect binnen 48 uur na ontvangst bij ons meldt, valt jouw aankoop in de meeste gevallen onder de DOA-regeling. Zodra wij het defecte product retour hebben ontvangen, ruilen we het om voor een nieuw product. Voor je het weet heb je het nieuwe product weer in huis en kun je er nu écht van genieten. Het retourneren van een defect product regel je door het sturen van een aanvraag via [email protected]